Day 5 - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu Day 5 - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

Day 5

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Day 5

26-07-2013

De tent valt mee maar god wat had ik het koud ondanks de best wel wat lagen kleding. Vandaag staat hiking op het programma eerst over een hangbrug en in bomen klimmen net als 'vroeger'. Me Tarzan, you Jane. Als apen gaan we vandaag ook de Otter Trail bewandelen. In totaal 42 kilometer lang, een zesdaagse wandelroute. We hebben 6 uur de tijd, 3 kilometer heen en 3 kilometer terug. Onze gids Collin zegt dat je de waterval (het einde voor ons) misschien net haalt als je flink door loopt. Dus uitgerekend 1 kilometer per uur. Ik onderschat het sowieso al dus ik zie wel. Iedereen heeft bergschoenen aan en ik loop op simpele gladde gympies. Nou daar gaan we dan. Het eerste stuk is vooral nog een beetje trappen omhoog lopen is de bossen met redelijk veel rechte stukken tussendoor. Na bijna een kilometer komt er een bruggetje. Het groen wordt overgenomen door grijs. Het enige wat ik zie is steen en dan geen vlaktes... Nee joh gewoon mega grote keien waar we over heen moeten klauteren op de een of andere manier. Ons mam en Mariëtte blijven achter, het is iets té voor ze... Ons pap Wesley Roel ik en Manon gaan verder. Renee is nog een eindje achter ons want dat is dé fotograaf van de vakantie. Bij 1,6 kilometer komen we bij een grot. Pauze! Uitkijken over de zee met golven van minstens 6 meter hoog. Zit je dan met je boterham en flesje water. De zon schijnt heerlijk, vanochtend had ik niet gedacht dat ik nu in een shirtje zou lopen. Nou nog de andere helft. De stenen worden alleen maar lastiger en gladder, daar ga ik dan met m scheen tegen zo'n mega ding. Ik riep het al meteen; dat wordt een blauwe plek. Nog een stukje verder ga ik nog een keer. Ik dacht even een sprongetje te maken van misschien 10 centimeter. Mislukt, enkel verzwikt. Het is het allemaal waard. De waterval is prachtig. Ook een van de eerste keren voor mij dat ik er een zie. Het water kan maar door een smal gaatje weg, er ligt nog een heel meer bij als het ware. Net als in de films! Je zou er zo in kunnen zwemmen maar in de winter is het niet slim. Het is 12 uur als we daar zijn, we hebben er maar liefst 1,5 uur opgelopen. Ik weet dus niet hoe Collin het huilend en wel voor elkaar heeft gekregen om er 3 uur over te doen. Bij de waterval zien we ook nog een aantal mensen van de groep. Nog een half uurtje genieten en Roel, Manon, Wesley en ik gaan weer terug. Het was al best pittig maar de terugweg lijkt altijd makkelijker. sPap wacht op Renee en gaan nog verder samen want ze hebben geen andere activiteit meer en willen niet chillen op de camping. Niet veel later komen we Renee tegen (ook al deels gebroken). Even wat eten en drinken uitwisselen, want Roel en Manon hadden niks.. Bij de grot terug eten we weer even snel. De stenen lijken nog gladder en dat heeft effect op mij. Ik glij uit en val op mn kont. Opstaan en doorgaan. Na iets langer dan 1,5 uur zijn we weer waar we afgezet zijn. Helaas moeten we nu nog naar het restaurant lopen. Dat was dus nog een 1,5 kilometer verder als het niet meer was. Met een welverdiend ijsje rusten we uit met de groep. Om 3 uur gaan we naar onze volgende activiteit. Alsof we nog niet genoeg inspanning hadden gaan de kids onder 30 jaar van boom naar boom met de kabelbaan. Jihaa! Die vent die ons 'begeleidde' was zacht uitgedrukt oversekst. Na de vijfde boom geloofde ik er niks meer van wat hij allemaal zei. Zelf hadden we de grootste lol met chickenwingrekske..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 9143

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: