Day 6 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu Day 6 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

Day 6

Blijf op de hoogte en volg Lisa

27 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Day 6

27-07-2013

Weer een mooi dagje voor de boeg met best wel een aantal bezichtigingen en een hele route van 230 kilometer naar Addo Elephant Park! Maar eerst gaan we naar naar de grootste boom van Tsitsikamma Het regent de hele ochtend al dus dit kan maar beter een hele grote indrukwekkende boom zijn. Na 500 meter lopen in de regen loopt ie ons tegen het lijf. Wauw, wat een grote teleurstelling. Het valt amper op.. Klik klik er mee op de foto en we zijn weer weg. De andere grootste boom van tsitsikamma is vier jaar geleden ten onder gegaan. Die kon de roem waarschijnlijk niet meer aan. Bijna iedereen in de truck heeft het weer lichtelijk onderschat. We gaan naar een fabrieksuitverkoop van surf merken om daar te scoren. Iedereen van t gezin had iets gekocht behalve ik! Dat is gewoon een wonder.. Van vesten tot slippers het kon niet op. Er was een harde wind bij George Town aan zee. Makkelijk want we lieten onze kleren drogen die in de ochtend zo nat waren geworden. Stonden we dan met z'n 5 in een slinger verbonden met kleding. Van het ene vrolijke moment beland je soms ineens aan een totaal andere kant. Op een kruising moesten we stoppen. Er kwam een begrafenisauto voor ons, met nog een stoet auto's er achteraan. Daarna mochten wij. Toen we iets verder waren zag ik ineens weer een eindeloze lange sloppenwijk. Daar kwamen de auto's vandaan. Achter ons zaten ook nog eens 3 grote touringcars die draaide op de zelfde plek af naar een mega grote begraafplaats.. Toen wij weer op een veilige plek waren hadden we lunch. Ondertussen maakte ik kennis met Lina, zij is opgestapt in Port Elizabeth. De kilometers zitten erop en we zijn bij Addo Elephant Park! Geen tijd om spullen uit te pakken, tenten op te zetten of wat dat ook. Wel tijd voor de Game Drive. We rijden in het park met de truck, mooi dat MJ ook mee kan kijken. Het is even zoeken, maar daar zijn ze dan de eerste olifanten op een paar honderd meter afstand. We zien ook zebra's, kudu, springbok, wrattenzwijnen van ver en dichtbij. Het mooiste was toch wel toen de olifanten overstaken recht voor onze truck! Zo schattig met die kleintjes erbij.. Op het laatste moment toen we terug reden naar de camping zat ik voorin met Nicky en Norman gezellig te kletsen. We reden 'm bijna voorbij maar de zwarte neushoorn hebben we ook gezien die hoort officieel bij The Big Five net als de Buffels die we hebben gezien en bijna aan konden raken. Heel indrukwekkend allemaal en gaaf! Ik kon gelukkig daar fijn over gaan dromen in een huisje omdat er weer een aantal te veel was.