Day 9 - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu Day 9 - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

Day 9

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 Juli 2013 | Lesotho, Malealea

Day 9

30-07-2013

Nieuwe dag, nieuw land: Lesotho! Het plaatsje Malealea ligt 500 kilometer van Cintsa af. Dat stukje gaan we vandaag rijden. Ofterwijl daggie bus!
Om half 7 vertrekken we al, iedereen zo gaar als het maar kan. Nicky moet waarschijnlijk nog zijn roes uitslapen en slaapt in het gangpad. Met z'n vieze vuile blote voeten lijkt het net een zwerver. Er is een boodschap stop en daar hebben we eten, drinken, drank, dekens en schoolbenodigdheden gehaald. Na uren rijden komen we bij de grens van Lesotho. Onbeschrijflijk wat ik hier al meteen zie. De speech die Collin al had gegeven maakte bij mij geen positieve indruk. Het lijkt een grote sloppenwijk! Ik zie alleen maar golfplaten. Kinderen voetballen en laten trots hun kunstjes zien. Er is een generator beschikbaar van 18:00 tot 22:00. Mensen lopen kilometers naar het centrum, waar het ook een grote puinhoop is. Leven van hun eigen oogst terwijl het kurkdroog is. Koeien, schapen en ezels. Armoede armoede armoede in overvloed.. Wel geteld 1 fabriek. Mensen die zwaaien en lachen naar je omdat ze zo vrolijk zijn. Veilig voel ik me op mijn allerminst. Conclusie ik zou hier niet willen en kunnen wonen. Het is donker als we onze tent op zetten. In de truck twijfelde ik nog of dat ik niet beter daar in kon slapen.. 1,5 kilometer boven zeeniveau is toch wat frisser. Met mn nieuwe dekentje komt dat helemaal goed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9116

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: