11/9 New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 11/9 New Delhi - Reisverslag uit New Delhi, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

11/9 New Delhi

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 September 2016 | India, New Delhi

New Delhi

Na een kort nachtje, weer vroeg uit de veren, vandaag gaan we per tuktuk de stad verkennen! Ik heb nog nooit in zo'n vervoermiddel gezeten. Die kan dus van m'n bucketlist afgestreept worden. Het verkeer is waanzinnig! Motors auto's bussen fietstaxi's voetgangers platte karren om spullen van a naar b te brengen, er staan aan de grootte gezien zware spullen op, 't rijd allemaal door elkaar maar nog net niet over elkaar.. Soms scheelt het nog geen centimeter hoe dicht we op onze voor- naast- of achterhanger rijden. De hele dag vind ik het geweldig om mee te rijden in de tuktuk en kijk m'n ogen uit naar de mensen en ook dieren die op straat staan. We gaan met de groep naar de grootste moskee van India, de Jama Masjid. Deze staat in oud Delhi en er kunnen maar liefst 25.000 mensen in. De vrouwen krijgen een gewaad aan terwijl we allemaal zedig gekleed zijn, broek of rok tot over de knie en een hemd met sjaal over de schouders of een T-shirt. Het is nog ochtend maar wel al heel warm. Ook moeten we ons schoeisel uit doen, met een beetje wantrouwen leg ik ze er maar bij in de hoop dat ik ze erna gewoon weer aan kan. In de moskee liggen wel lappen stof om overheen te lopen op sommige stukken. Dat is zeker nodig want zonder brand het aan je voetzolen na een stukje lopen dus ren ik als een konijn er naar toe, half hupsend. We klimmen ook nog omhoog en krijgen een uitzicht over Delhi. Of het mooi is daar valt over te discussiëren, gebouwen die zijn afgebrokkeld en grote vogels vliegen in het rond als aasgieren waar waarschijnlijk veel eten ligt. We gaan verder naar het graf van Gandhi, het ligt in een prachtig mooi en goed bij gehouden park Raj Ghat. Het graf was heel simpel zonder alle heilige olifant figuren, gewoon een steen met fakkels erbij. Er zijn spreuken te lezen van Gandhi, ja het was een inspirerende man. Daarna met de groep lunchen. De eerste keer dat ik echt Indisch kan eten, ik kies toch voor het veilige wat ik ken. Iets wat Indiërs niet pittig vinden kan voor ons zijn dat je mond in de fik staat. Gerechten waar een pepertje bij staat sla ik sowieso over. Wel geproefd van medereizigers, het smaakt allemaal even lekker! Bijna twee uur gezeten, voor dat iedereen z'n eten had, maar het was heerlijk! De volgende stop is de Indian Port, een herdenkingsmonument voor alle slachtoffers van de eerste wereldoorlog. Heel mooi ook met veel mensen die dol graag op de foto willen. Met de kinderen vind ik het geweldig en de vrouwen in klederdracht! Voelde net alsof ik een model was, nee das niks voor mij. Ach ook weer mensen blij gemaakt die waarschijnlijk nog nooit n blanke hebben gezien. We gaan nog snel daarna n Japanse tour doen bij het parlementsgebouw en het paleis van de president. 3 foto's en klaar, Japanser kan het niet. Terug naar het hotel, voor m'n gevoel nog niet zo moe maar zodra ik ga liggen in bed vallen m'n ogen ook dicht.. Een uurtje verder weer wakker met t gevoel alsof ik de hele dag heb geslapen. Koude douche is wel verdiend vandaag, volgens mij nog nooit zo blij mee geweest. Om 19.00 gaan we eten met de groep maar m'n honger is niet aanwezig, dan maar een klein Wonton soepje. Met de groep is het heel gezellig, kunnen goed buurten met elkaar. Rond 21.00 weer terug in het hotel, alvast m'n tas voor morgen ingepakt, gebeld met het thuisfront en Ton en proberen slaap in te halen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 9127

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: