10/09 Heenreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 10/09 Heenreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

10/09 Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 September 2016 | Nederland, Amsterdam

Heenreis

In je eentje, helemaal ingepakt en hopelijk niks te zijn vergeten, ben ik klaar om mijn lang verwachte reis te gaan maken. 30 dagen van Delhi naar Beijing. India, Nepal, Tibet en China. Het is een georganiseerde groepsreis maar ik ga alleen en de groep zie ik in India op het vliegveld pas. Tijdens het 'afscheid' thuis dringt het tot me door. 30 dagen alleen is best lang. Ik kan goed alleen zijn, even niks. Alleen de spanningen waar bijna iedereen naar vraagt.. Jep check daar is het dan. Tot snel zeggen tegen pap mam en Wesley.. Feelings overload, je snapt het. Tranen stromen over m'n wangen en ik kan 't niet stoppen. Maar het gaat mij niet tegenhouden om te genieten van deze reis. Ton brengt mij naar Schiphol en het is al sneller tijd om weer tot snel te zeggen dan ik wilde en verwachtte. Daar zijn de de tranen weer en nu duurt het tot na de douane voor dat ik rustig kan zitten en tot mezelf kan komen. Ik laat alles op me afkomen en gaan met die banaan. Na een beetje ronddwalen op Schiphol rustig naar de gate lopen inchecken en vliegen maar. De vlucht duurt 7 uur en 15 minuten. Naast mij komt een Indiër zitten, later op de vlucht kletsen we over India waar hij woont en waar ik naar toe ga. Geweldig dat accent het is bijna niet te verstaan, maar wel typisch Indisch Engels. Tussendoor films kijken muziek luisteren, ogen die bijna dicht vallen, lig ik net 10 minuten te slapen komt er eten, daarna duurt het weer even voor ik moe wordt.. Dus weer een film kijken en muziek luisteren, daar gaan de luiken weer op slaapstand komt er na 20 minuten weer eten.. Het is wel heel lekker! Als we zijn geland kom ik er achter dat twee vrouwen die achter mij zitten de zelfde reis gaan doen. Wel fijn om iemand gevonden te hebben om nog van alles te regelen op het vliegveld. We landen om 01.30 uur plaatselijke tijd. Het tijdsverschil met Nederland is 3,5 uur. Ondertussen komen we de hele groep tegen en zijn we compleet met z'n 11e. Nog 45 minuutjes met de bus naar ons hotel. Onderweg is het nog druk op de weg, vrachtwagens mogen in Delhi alleen van 21.00-05.00 rijden. Het hotel ligt in de buitenwijk Karol Bagh. Daar zie je zelfs snachts de armoede al.. Mensen die buiten op 'n platte kar, op de grond of tuktuk liggen te slapen, zo schrijnend om te zien.. Om 04.00 lig ik in bed, in n net hotel met een fan op de kamer. Helemaal gebroken ondertussen. De volgende dag begint de reis echt met het programma te beginnen met de toerist uithangen in oud en nieuw Delhi. Om 07.45 gaat de wekker dan ook weer. Een indrukwekkende eerste dag al achter de rug! Nog 29 fantastische dagen te gaan, heel veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 9151

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: