Day 3 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu Day 3 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

Day 3

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

24-07-2013

Iedere dag om 6 uur opstaan tijdens je vakantie is nu al zwaar. Vandaag staat er wel t een en ander op t programma. Boerderijtje met 90.000 struisvogels. Ik zelf ben er niet in geweest maar de rest wel. Nu weet ik dat je met 150 kilo op een ei kan gaan staan. Ons Wesley heeft op een struisvogel gereden, ziet er echt hilarisch uit! Ze hebben veel nekwervels en kunnen er dus alle kanten mee op. Bijvoorbeeld eten van hun eigen rug, altijd handig je eigen tafeltje bij je hebben! Na een uurtje gaan we weer. Op naar de volgende activiteit. Een dierentuin. Juist.. Dan ben je in Afrika. Wie gaat er dan naar een dierentuin? Nou om witte tijgers, leeuwen, krokodillen, een nijlpaardje, cheeta's, stokstaartjes en nog veel meer te kunnen zien, wil ik daar wel naar toe.
Het was echt een mooie range zoals ze het zelf noemde. Volgens mij hebben we er bijna 2 uur rondgehangen. Wesley heeft een baby tijgertje geaaid. Helemaal blij en trots kwam hij terug! MJ staat voor ons klaar en we vertrekken richting Knysna. Ondertussen was er een mooie foto stop. Meteen een groepsfoto gemaakt. Verderop bij een Timberlake 'park' hebben we geluncht. Voor dat we het padje naar het veldje hadden bereikt zakte eerst onze bus in een gat. Daar hingen we dan 20 graden naar rechts! Best ff schrikken.. Alle mensen de bus uit en na een gat graven zodat hij er uit kon rijden stond ie weer recht. Tonijnsalade naar binnen werken and off we go again. Naar Knysna. Daar bezoeken we een winkelcentrum om wat boodschappen te halen en ik moet een warm vest scoren. Want Jezus mina wat is het nog koud zonder de zon. Gure wind en schaduw is echt wel vest/jas waardig. We hebben de winter in Zuid Afrika een beetje onderschat. In de loop van de dag is de zon wel veel te zien en kun je ook goed in je shirt rond lopen. Terug naar het winkelcentrum. Vest gescoord! Yes ik zal het niet meer koud hebben. Na 2 uur gaan we weer en dan rechtstreeks naar onze volgende overnachtingsplaats. Eerst komen we op de snel weg weer langs die vreselijke sloppenwijken van kilometers lang. Iedere keer weer maakt het een enorme indruk, zo heftig dat het is.
Een half uur buiten Knysna komen we aan op: de camping! Tja dat was in eerste instantie het plan maar weer hadden onze mede Brabanders slaapplaatsen over. Dus ja, alweer een lekker bed. Iedere avond tot nu toe eten we rond 8. Vandaag barbecue! In de winter whatever.. Het was echt heerlijk. Met een volle maag even uit buiken en snel slapen.