17/09 onderweg naar Nepal, Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 17/09 onderweg naar Nepal, Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

17/09 onderweg naar Nepal, Chitwan National Park

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 September 2016 | Nepal, Kathmandu

Onderweg naar Nepal, Chitwan National Park

Vandaag gaan we de grens over naar Nepal, het is daar een kwartier later. Eerst uitschrijven in India in zo'n hutje wat dan het officiële immigratie bureau moet zijn. Ik kan niet wachten om de Nepaleese grond te betreden. Meteen als je binnen komt is er rust. Hippe mensen en ook een ander uiterlijk dan de Indiërs. We moeten even ons visum betalen en dan door met de bus. Ik neem even het woord in de bus als echte reisleiding. Het enige wat ik weet is dat Nepal het enige land is wat geen rechthoekige vlag heeft. Enverder buurt ik maar 'n eind weg. We moeten nog zo'n 4 uur rijden naar Chitwan National Park. Onderweg komen we de mooiste huizen tegen helemaal versierd met vrolijke kleurtjes, rijden de bergen in en kijken tot de horizon weg! Heerlijke noodles gegeten onderweg en na 3 uur is daar onze lodge, net een Spaans 5* all inclusive hotel aan de buitenkant. De tuin is prachtig met veel groen en lekkere zit plekjes. De kamer zelf is basic maar alles zit erop ik ben tevreden. We bespreken door wat de activiteiten zijn in het park en ik wil heel graag mee met de olifanten en de wandeling door het park zit er al bij, druk dagje morgen. Zo gezegd zo gedaan. Daarna het visum invullen van China.. Manmanman ik heb leuker huiswerk gedaan. 4 pagina's lang! In Nepal hoefde we maar even een blaadje in te vullen en hup de grens over. Daarna heerlijk met z'n allen bij op een rooftop restaurantje eten en ik heb pizza! Ondertussen horen we van beneden: Come look! En je voelt de spanning van de mensen er komt gewoon een neushoorn door de straat gewandeld op z'n dooie gemak, wat een lomp beest! De hondjes vonden het ook indrukwekkend en blafte naar het bakbeest, die weer terug gromde. Wel vet zo'n neushoorn over straat. Die kwam uit de jungle gelopen en was waarschijnlijk verdwaald. Een maal in m'n bedje nog even met Ton gebeld, heerlijk even kletsen met m'n vriendje.