20/09 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 20/09 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

20/09 Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 September 2016 | Nepal, Kathmandu

Kathmandu

Gisteren half afgesproken dat de mensen die deze ochtend met een vliegtuigje een stuk boven de Himalaya gingen vliegen rond 9 uur bij de Bouddhanath Stupa zouden zijn. (thank every God for Wikipedia)
Bouddhanath is één van de grootste antiekestoepa's in Zuid-Azië en ligt in de wijk Bouddah in Kathmandu. Bouddhanath is een boeddhistische tempel en staat op de werelderfgoedlijst
Gisteren nog m'n telefoonnummer gegeven en we zouden sms'en. Ik was er rond 9 uur en heb maar een rondje of 3 gelopen op het gezellige plein. Van de Stoepa was niet veel te zien want het was helemaal onder constructie waarschijnlijk door de aardbeving. Heel erg zonde want het is een mooi gebouw met al die herkenbare vlaggetjes uit Nepal. Ik had de hoop al verloren dat ik iedereen nog zou vinden en heb m'n eigen pad bewandeld. Letterlijk en ook nog de verkeerde kant op. Na drie kwartier lopen bedacht ik me toch maar dat ik aan iemand moest vragen waar de Pashupatinath Tempel ergens was. Die man waar ik het aan vroeg keek mij heel raar aan en vroeg; What are you doing here, thats an hour and a half walking. Vanuit de achterwijk waar ik stond. Ghehe maar zo goed als ik ben in de weg onthouden had ik 'm gewoon meteen terug gevonden, had ook niet anders verwacht. Stond ik weer bij de Stoepa en op naar de Tempel. Was ook nog 1,5 kilometer lopen niet ver opzich maar op het heetst van de dag, met al dat stof en all by myself was ik blij dat ik er was. Soms kan ik niet onderscheiden of de kapotte wegen of gebouwen komen van de aardbeving of dat het altijd zo is geweest. Maar die Tempel had ik iets anders voorgesteld, heb er ook geen foto's van gemaakt. Leek meer een spookslot.. En op miraculeuze wijze kom ik ook vaak bij het verkeerde uit. Maar goed ik daar wat rond lopen en uiteindelijk kwam ik op een heilige ceremonie terecht van boeddhisten. En die mocht ik bijwonen. Allemaal mensen 2 aan 2 op de grond tegenover een spreker, bakjes gemaakt van bladeren met water uit de heilige rivier, bloemetjes, takjes en het heilige vuur. Een ernstig slecht Engels sprekende stok oude man legde mij van alles uit. Meer en deel van de tijd antwoordde ik oké in de hoop dat het geen vraag was. Al begreep ik ook wel veel van wat hij vertelde. Een half uurtje heb ik daar met verbazing zitten kijken, met in m'n achterhoofd wat een gebras het eigenlijk is, maar voor die mensen is dit echt religieus. Op m'n gemakje ben ik weer terug gelopen naar de Stoepa, daar nog 'n stukje winkelstraat meegepikt en toe in de taxi gesprongen. Eenmaal bij het hotel vrijwel meteen weer in de wijk rond gaan lopen in de volgende winkelstraat. Ze hebben hier ontzettend veel backpackers en daar is op geanticipeerd met allemaal fake north face (even zelf opzoeken als je niet weet wat het is) materiaal voor de klimmers van de Himalaya of trekkers door Nepal. Daar heb ik een winddicht jack gescoord wat even duur was als een enkele taxirit (500 nepaleese roepia = €4,10) en nog wat souvenirs voor in het huis. Ook nog 'n supermarkt gevonden waar ik in was verdwaald en op de weg terug naar het hotel weer verdwaald door alle mini straatjes die zoveel op elkaar lijken. Raakte wel aan de praat met de locals, de mensen zijn hier zo ontzettend aardig en helemaal niet dwingend, mooie mensen. Op de hotelkamer nog even relaxed en dan weer eten met de crew in de zelfde tent als gisteren. Een restaurantje met een gezellige tuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9140

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: