19/09 Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 19/09 Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

19/09 Chitwan National Park

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 September 2016 | Nepal, Kathmandu

Onderweg naar Kathmandu

De weg van Chitwan naar Kathmandu is al moeilijk maar door de aardbeving van vorig jaar is het nog erger geworden. Lang verhaal kort.. We hebben in 10 uur tijd 183 kilometer afgelegd. Hobbelend, zig-zaggend en een aantal keer met ons hoofd tegen het plafond van de bus gekomen. De natuur er omheen, dat verdiend geen prachtig maar serieus adembenemend. Een rivier en diepen dalen tussen de hoge bergen van de Himalaya. Een keer moesten we stoppen om dat de weg zo smal was dat er maar van een kant verkeer kon komen. We stopte wel bij watervallen en even opgefrist, heerlijk. Ook voor de lunch een stop gemaakt en n keer of drie om te piesen. Verder heb ik mega veel geslapen,dus de helft van de toch maar meegemaakt. Als we in Kathmandu aankomen ben je meteen het bergachtige vergeten. Het is een echte stad, stoffiger dan mijn kamer (hoe is het mogelijk), veel mensen lopen met een mondkapje en gezellig druk. In de avond wordt de traditie verbroken. Iedereen gaat apart eten.. Maar in de straatjes komen we elkaar weer tegen en gaan we alsnog met z'n vijven eten. Lekker beefke! En morgen mag ik lekker uitslapen, want ik heb vandaag nog niet genoeg geslapen..