Day 17 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu Day 17 - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

Day 17

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

07-08-2013
Gelukkig goed geslapen ondanks dat ik mn voet wel een aantal keer heb gevoeld. We vertrekken vroeg en na een aantal uur verlaten we Swaziland. Snelste bordercrossing die we hebben gehad. We hebben nog een korte shopstop voor dat we in Krugerpark zijn. Dit lijkt mij het aller vetst van alles om te zien! Voor dat we het park al binnen zijn zien we al krokodillen. Dat beloofd al het een en ander. T duurt toch een heel tijdje voor dat we bij het eerste dier zijn. Een olifant! Daarna volgen giraffen, bavianen, wrattenzwijnen, mooie gekleurde vogels, impala's, buffels, blauaap (Afrikaans), gnoes, bosbokjes, nijlpaarden, neushoorns en een cheeta in het wild! In eerste instantie zagen we alleen de mama en baby zebra en een koedoe. Matthias had zijn jacht ogen op gezet en zag van ver weg tussen het hoge gras een cheeta zitten. Door de verrekijker konden we er nog 2 ontdekken. Het was wel duidelijk wat ze voor ogen hadden. In de realiteit kan ik niet terug brengen hoe lang we daar hebben gestaan. Er kwam in ieder geval heel wat adrenaline door mijn lichaam toen ze werkelijk in actie kwamen. Het duurt maar een paar seconde wat we zagen. De cheeta ging voor zijn prooi! Eerst was nog niet duidelijk of hij voor de koedoe ging of voor de zebra. Uiteindelijk bleek dat het jonge zebra de pineut was. Iedereen schoot van links naar rechts in de truck om het te volgen. Ze rende zo niet normaal snel, dat was echte actie klasse nummer 1. Ik zag het zebra jong rennen voor zijn leven met de twee snelste katachtige ter wereld achter hem aan. Recht de bossen in. Iedereen was stiekem wel voor de cheeta om dat het zo'n spektakel was. Het was zielig voor het zebra jong en de moeder, je kon de moeder horen huilen naar haar jong na dat ze het bos in waren gevlucht. Één cheeta kwam al direct terug lopen zonder iets en ging liggen. We bleven kijken of dat er nog iets gebeurde. Even erbij denken dat dit in totaal een minuut duurde! Van aanval tot de terugkerende cheeta. Zo snel dat we allemaal we er allemaal van zweette. Beste adrenaline kick ooit!!! Dit is natuurlijk het gespreksonderwerp van de avond geweest onder het nom van een kippetje en een jammie salade met koude broccoli, feta en bacon! We dachten dat we na 2 dagen Swaziland en grond water wel een goeie douche hadden verdiend. Niets was minder waar, van ijskoud naar sauna. Wat we vandaag hebben gezien maakt de hele vakantie al compleet. De gidsen zeiden al dat ze dit zelf nog nooit hadden gezien terwijl ze al ontelbare keren in parken zijn geweest. Wauw wauw wauw!!