15/09 Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 15/09 Varanasi - Reisverslag uit Benares, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

15/09 Varanasi

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 September 2016 | India, Benares

Varanasi dag 2

Poeh dat was geluk hebben. Om 04:50 schoot ik wakker omdat ik geen getoeter meer hoorde. En om vijf uur zou de wekker moeten gaan, maar die had ik niet gezet. Er staat een boottocht gepland over de Ganges met een soort van zonsopgang. Het is in een keer licht buiten dus niet zo'n langzaam opkomende mega zon zoals bijvoorbeeld in Afrika. We varen in een grote houten boot met twee jongens die proberen vooruit te komen in de sterke stroming. We komen langs het crematorium voor de armste mensen. Hier kost een crematie 500 roepi en op de heilige plaats waar we ook nog langs varen kost het 20.000 roepi. Om het vanaf de andere kant te zien in heel bijzonder maar ook indrukwekkend. Je mag daar ook geen foto's maken, wat ik wel logisch vind. Na de boottocht hebben we een ontbij op een rooftop terras het is pas 08:00 uur en iedereen denkt dat het al middag is. We gaan nog naar een kamasutra tempel, daar is verder niet veel te zien maar er staat wel een film ploeg! Ze moesten meteen 3 figuranten hebben die toerist wilden spelen. Geen probleem, maar ik niet haha! Sommige willen in de middag gaan zwemmen dus gaan terug met de riksja. Met z'n 5e lopen we terug naar het hotel. Bloedheet dat het is lopen we zeker 3 hele kilometers. Zo zie je tenminste echt iets van de stad. Ook overleden mensen die naar de Ganges worden gebracht.. Kopje chai (=Indische thee) kopen en kijken hoe een vogel de toekomst voorspeld van mensen. Wat mij ook opvalt is dat de Indiërs op de reclameborden veel lichter zijn dan de gemiddelde Indiër, het zal hier wel een ideaal beeld zijn. Ik ben heeel blij als ik terug ben in het hotel en ga een middagje niksen, ik heb drie uur geslapen, was het nodig? Deze stad heb ik gezien en het was prachtig. In de avond zetten we de traditie voort door samen te eten en ik heb spring rolls, een soort loempia in stukjes. Springen ga ik er zeker van doen. Het is nogal pittig! En misschien staat de wc morgen ook wel op springen ghehe..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 9100

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: