13/09 Agra - Reisverslag uit Agra, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 13/09 Agra - Reisverslag uit Agra, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

13/09 Agra

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 September 2016 | India, Agra

Agra dag 2

Vakantie, voor de meeste mensen betekend dat uitslapen, om 05:10 gaat de wekker bij mij op de tweede vroege morgen. In de fijne mega ruime balzaal waar ik in slaap gaan m'n ogen met enige moeite open. Toch voor een goed doel! Zometeen zien we een van de 7 wereldwonderen, deze reis zie ik er maar liefst twee, de Chinese muur en over een uurtje sta ik oog in oog met de Taj Mahal met zonsopgang. We moesten vandaag zelfstandig op pad van onze gids.. Zelf tuktuks regelen en een prijs afspreken, dat was helemaal geslaagd en voor de rest van de dag hadden we vrije besteding. Maar goed de Taj Mahal.. Toch zonder zonsopgang want er waren allemaal wolken voor de zon. Maar het was prachtig! Gegeten op de op de rooftop met nog uitzicht op de Taj Mahal, in de straat arme wijk die er achter ligt. Bedelaars zitten naast elkaar leggen in een lange rij. Het is vandaag een feestdag voor de moslims en ze vieren feest! Ballonnen, een reuzenrad, schommelschip en buiten op de gangbare weg rijden praalwagens en ze hebben muziek op. In de middag gaan we naar het rode fort met een paar mensen van de groep. In de tuktuk onderweg er naar toe, zie ik n drupje in een plas vallen. De eerste 2 minuten is het heerlijk de regen maar na een uur regent het nog steeds en het valt er met bakken uit. Als verzopen katten lopen we door het fort heen waar de opdrachtgever van de bouwers van de Taj Mahal door zijn zoon gevangen is genomen. Heel mooi uitzicht en groot vond ik.. Het gebouw is tijdens de eerste wereld oorlog gebombardeerd nu ziet het er dus gehavend uit. Terug naar het hotel alvast broodjes gehaald voor vanavond in een soort Starbucks. Oke niet alleen broodjes maar ook een chocolademuffin en warme chocomelk met caramel. Daarna nog met z'n 3e naar de markt proberen te lopen maar aan de mensen wie we het vroegen stuurde ons naar de supermarkt ghehe! Dan maar een cola voor de moeite.. Want dat is met water samen het enige wat ik drink en het smaakt ook nog. Met de groep kletsen we nog wat bij het zwembad en om 18:00 verzamelen we in het hotel om naar het treinstation te gaan. We nemen de nachttrein naar Varanassi! Ben zo benieuwd hoe dat er aan toe gaat. Op het station staan we tussen de slapende mensen en ratten die onze broodjes willen eten, gad-ver-damme! Er komen stok oude treinen voorbij helemaal afgeladen vol met mensen die in de derde klasse zitten. Wij zitten in de tweede met airconditioning, het is best netjes en er valt prima een nachtje in te slapen. Een biertje zou wel lekker zijn en er komt een jongen langs lopen met frisdrank en water. You also have beer? Nee hattie niet. Even later komt hij weer langs, nog geen bier. En zo gaat dat een paar keer door, tot dat hij zelf zegt: Beer? No I dont have.. We lachen met z'n alle! In feutus positie en een tukkie gaan doen tot we in Varanasi zijn.