22/09 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 22/09 Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

22/09 Kathmandu

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 September 2016 | Nepal, Kathmandu

Kathmandu dag 2

Opnieuw een vrije dag en opnieuw uitslapen! Ik hou d'r zo van. Het blijkt wel zoals ik gisteren dacht dat ik de helft heb gemist van de bezienswaardigheden waar ik was.. Bij de tempel stond ik aan de achterkant te koekeloeren, op het plein met de stoepa mocht je gewoon al die tempels in. Achja vandaag ronde twee met n deel van de groep.Vanmorgen zijn we om 8 uur vertrokken naar Durbar Square en hebben we drie uur lang in een ontbijt café gezeten, niet omdat we daar onze tijd willen verdoen, maar omdat de kok nog niet binnen was en ze waren met z'n tweeën om alles klaar te maken voor ons 9e. Op Durbar Square zijn heel veel tempels, voor allerlei hindoeïstische doeleinde. Het is wel schrijnend om te zien, door de aardbeving zijn sommige compleet ingestort of vervallen. Er is al veel geld ingezameld door wereldwijde landen, maar unesco moet eerst goedkeuren dat ze het weer opnieuw mogen bouwen, en de regering houd het geld wat ze vragen aan toeristen lekker zelf. In de eerste tempel zien we een levende godin van maarliefst 10 jaar oud. Op haar derde is ze gekozen door een priester en dat heeft te maken met de horoscoop, de stand van de maan en een aantal gelovige zaken. O.a. met 54 geitenkoppen en 54 buffelkoppen in een ronde, daar gaat ze dan in het midden op een stoel zitten, gezellige bijeenkomst lijkt mij dat. Zodra ze ook maar een schrammetje heeft en het kleinste beetje bloed wordt er een nieuwe godin gekozen. Er is een gids bij ons, want dit wist ik natuurlijk zelf niet. Hij lijd ons door alle tempels en verteld veel en vooral heeeel vlug de informatie. We mogen niet in de tempels omdat die gescheurd zijn. En bij iedere bezienswaardigheid staat een foto van hoe het er uit zag. Maar nog steeds zijn het hele mooie gebouwen. Rond de middag voel ik mijn energiepijl flink dalen.. We eten geen lunch omdat we dat praktisch gezien net hebben gehad. Weinig gegeten en gedronken en we lopen nog een heel stuk door de stad en rond half 3 zitten we in de Garden Of Dreams. Het is een prachtige Engelse tuin en alles wordt heel netjes bijgehouden. Ik heb enorme honger maar als ik de prijzen zie verdwijnt die weer snel. Het zijn Hollandse prijzen maar voor hier is dat te duur. Een brownie vult goed, mijn keuze is gemaakt. Daarna gaan we heerlijk uitbuiken in de tuin en sommige doen een dutje (terwijl ik er foto's van maak). Even niks, echt zo fijn, tijd om op te laden. Daarna sjokken we weer rustaaaaggh aan naar onze wijk Thamel. Hier verblijven de meeste toeristen en de winkels zijn heel leuk! Maarja savonds zijn ze dicht dus moeten we wel naar bed hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Lisa

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 9108

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 09 Oktober 2016

Delhi naar Beijing 2016

19 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Suid Afrika

Landen bezocht: