16/09 Onderweg - Reisverslag uit Benares, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu 16/09 Onderweg - Reisverslag uit Benares, India van Lisa Bergh - WaarBenJij.nu

16/09 Onderweg

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 September 2016 | India, Benares

Onderweg

Kan iemand even knijpen? Het is alweer dag 6 van de reis.. Het gaat veel te snel! Vandaag hebben we een bustocht van 10, uiteindelijk 11 uur. Niet over een snelweg maar gewoon een weg met heel veel gaten bulten, tussen dorpjes door en een mooie groene natuur erbij en de eerste olifanten gezien. Lijkt wel Nederland af en toe met de koeien die in de vlakte staante graazen en mensen op de fiets! Als we slapen en de chauffeur schat een gat ietsjes verkeerd in schieten we zomaar een halve meter de lucht in of van links naar rechts. Oh en die spring rolls waren niet goed voor mijn buik, even flink last van gehad. We komen rond 17:30 aan bij een prachtig oud landhuis. We zijn allemaal vergeten dat we zojuist 11 uur in die bus hebben gezeten. Echt zo'n mooie kamers met hoge plafonds en foto's van de mensen die hier hebben gewoond. Dat maakt het ook wel creepy, ik krijg een Villa Volta gevoel.. Slapen doe ik vanacht niet alleen, kikkers houden mij gezelschap achter een gesloten badkamerdeur.
Voor morgen ben ik nog een belangrijk dingetje vergeten. Geld, dollars om het visum voor Nepal en China aan te vragen. Ik dacht al in het begin waarom heeft iedereen dollars bij. Oeps verkeerd begrepen...

India in een woord chaos, chaos met mensen, verkeer en troep. Het siert het land maar het is dood zonde. In iedere stad zie je hetzelfde terug. De mooie vriendelijke hardwerkende mensen met de kleurrijke kleding, die leven voor hun geloof. Bedelaars, kinderen, soms vrouwen, veel mannen, jong of oud ze zijn allemaal op straat de hele dag. Om de 3 meter een hoopje van puin, resten en plastic en weer een winkeltje wat groente, kleding of souvenirs verkoopt. Koeien, kippen, geiten en honden inclusief ontlasting op de uit elkaar vallende stoep. Kinderen zo jong als ze zijn al met hun handje open hopend om iets te krijgen. Creatieve ondernemende mensen, maar als ze ergens aan beginnen wordt het niet afgemaakt en de ingestorte gebouwen het blijft allemaal liggen.. Indiërs accepteren iedereen van elke geloofsovertuiging of afkomst, overal ben je even welkom! Klinkt bijna allemaal negatief maar dit is werkelijkheid en hoe ze leven. Ik zou het ook niet veranderen want dan is het geen India meer. Rondlopend denk ik steeds aan de Fata Morgana in de Efteling, of een spelletje wat we op de computer speelde van Pink panther de wereld rond. Zo veel om te zien dat het voorbij vliegt en het volgende wat je wil zien is hetzelfde maar anders. India, een bijzonder land.

• 18 September 2016 - 16:01

Gerie:

Hoi Lies,

Wij zitten helemaal in jou avontuurlijke reis beleving en gaan met jou mee op reis.
    Geniet nog van je, once in a life time adventure .

Groetjes van het thuisfront, we love You <3 <3 <3

• 20 September 2016 - 12:21

Alice:

Wauw Lisa, wat een indrukwekkende en mooie verhalen.
    Je hebt tot nu toe al prachtige ervaringen opgedaan. Ik ben benieuwd naar de rest van je reis! Enjoy enjoy enjoy!

Ik blijf je volgen:)

Liefs Alice